Ново лекарство срещу епилепсия

Posted 28 February by admin Фармация 0  Comments

Ново лекарство срещу епилепсия.

На 18/02/2016 американската Агенция за безопасност на храните и лекарствата (FDA) одобри Briviact (brivaracetam) като добавка заедно с други медикаменти към лечението на парциални припадъци на 16-годишни и по-възрастни пациенти с диагноза епилепсия.

Епилепсията е мозъчно нарушение, което причинява у хората повтарящи се припадъци. Припадъкът е един епизод, на абнормална мозъчна активност, обикновено с относително кратка продължителност. Припадъците може да причини редица симптоми: неконтролирани движения или спазми, абнормално мислене и поведение, както и осезания извън нормата. Мускулните спазми могат да бъдат агресивни, като не е изключено да се наблюдава и загуба на съзнание. Припадъците възникват, когато групи от нервни клетки (неврони) в мозъка претърпяват неконтролирана активация. Епилепсията е мозъчно нарушение, което причинява у хората повтарящи се припадъци. Припадъкът е един епизод, на абнормална мозъчна активност, обикновено с относително кратка продължителност. Припадъците може да причини редица симптоми: неконтролирани движения или спазми, абнормално мислене и поведение, както и осезания извън нормата. Мускулните спазми могат да бъдат агресивни, като не е изключено да се наблюдава и загуба на съзнание. Припадъците възникват, когато групи от нервни клетки (неврони) в мозъка претърпяват неконтролирана активация.

„Пациентите могат да имат различен отговор към различните медикаменти срещу припадъците. Много се радвам, че с одобряването на Briviact пациентите с епилепсия имат нова възможност за лечение.“, разказва Били Дън, директор на Дивизията по неврологични продукти към центъра на FDA за оценка и проучвания.

Епилепсията се приминява от редица фактори като инсулт, инфекции, тумори, мозъчни травми, абнормално мозъчно развитие. В повечето слчаи конкретната причина остава неясна. Това е едно от най-честите състояния на мозъчно нарушение. Прилизително 5,1 млн хора в САЩ имат анамнеза за епилептични симптоми и около 2,9млн хора в САЩ живеят с активна епилепсия.

Ефективността на Briviact е проучена от три клинични проучвания с участието на 1550 участници. Briviact, приеман в комбинация с други медикаменти доказано редуцира честотата на епилептичните пристъпи.

Най-честите странични ефекти, съобщени от хората, приемащи го, са – сънливост, виене на свят, умора, гадене, повръщане .

Briviact трябва да бъде разпространен заедно с листовка за употреба за пациентите, която дава важна информация относно употребата и риска. Това е от изключителна важност, тъй като медикаменти, лекуващи епилепсия носят със себе си много сериозни рискове – вкл. водят до мисли за самоубийство, опити за самоубийство, ажитираност, нова или влошена депресия, както и паник атаки. Рядко пациентите проявяват алергични реакции, свързани с подуване на устните, клепачите или езика, които може да доведе до затрудняване на дишането.

Briviact се описва като обещаващ продукт за лечението на епилепсия. Към момента не е описан друг подобен продукт с такива обещаващи резултати. Можем да се надяваме в близко бъдеще да го срещнем (или негов аналог) и на нашия пазар.

Източник: